Základní rozdělení světelné reklamy
V oboru světelné reklamy se můžete setkat s celou řadou pojmů a členění. Pro snadnější orientaci jsme pro vás na našem webu připravili článek na toto téma. Článek se zaměřuje na venkovní i vnitřní světelné panely a jejich dělení. Ačkoliv uvedená metodika není nijak standardizovaná a je na uvážení každého výrobce, jak jednotlivé produkty tvořící jeho sortiment v této oblasti nazve.
Venkovní světelná reklama
Venkovní světelná reklama se dělí na jednostranné a otočné panely. V případě jednostranných se jedná o světelné boxy, které jsou buď graficky potištěny nebo zakryty řezanou translucentní fólií. Většinou se vyrábějí z hliníku a jejich čelní plocha je opatřena plexisklem. U otočných panelů se jedná o jednostranné i oboustranné bannery upevněné na otočné ose. Otáčejí se za působení elektromotoru.
Dále se venkovní světelná reklama dělí na diapanely (plochy s diapozitivy) a plovoucí písmo (grafika je vytvořena tak zvaným gravírováním, díky čemuž písmo po nasvícení září). Světelná reklama se dále člení na světelná loga, znaky a plexintarzie. Loga se většinou vyrábějí z kovu nebo plastu. Opět se nasvětlují, a to za použití neonu nebo pomocí LED technologie. Pod pojmem plexintarzie si můžete představit světelný panel s neprůsvitnou deskou, který je doplněn čelní grafikou. To vše za použití masivního plexiskla, které se stará o světelnou auru v případě nasvícení reklamy.
Vnitřní světelná reklama
Se světelnou reklamou se můžete setkat i v interiéru. Jedná se většinou o reklamu umístěnou u menších obchodů v obchodních centrech nebo o tak zvané orientační systémy. Není však tak hojně rozšířena jako venkovní světelná reklama.
Napsat komentář